2018. június 04., hétfő - Battyányi Géza Nyomtat Elküld Olvasási nézet

"Hol sírjaink domborulnak"

Redipuglia, Osztrák - Magyar katonai temető

"Hol sírjaink domborulnak" címmel szervezett a Csillaghegyi Református gyülekezet három napos látogatást 2018. március 15-17. között az első világháborús olasz - osztrák-magyar frontvonal harcai áldozatainak jelentősebb emlékhelyeire.
Isten kegyelméből áldott három napot tölthettünk együtt közös imádságban, éneklésben és emlékezésben. A kiránduláson 53 fő vett részt, a legfiatalabb testvér 12, a legidősebb 81 éves.

Trieszt, Miramare kastély

Utunk Szlovénián keresztül vezetett az olaszországi Triesztbe, ahol megtekintettük Habsburg Miksa osztrák főherceg és felesége, Sarolta belga királyi hercegnő részére épített XIX. századi romantikus palotát, a Miramare kastélyt. A kastélylátogatás után rövid trieszti városnézés következett, melynek során megcsodálhattuk az észak-olaszországi kikötővárost, Friuli-Venezia Giulia tartomány közigazgatási székhelyét.
Tekintettel arra, hogy a kirándulás első napja nemzeti ünnepünkre esett, az autóbuszos utazás alatt megemlékeztünk az 1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseiről is.

Redipuglia, csoportkép az emlékmű előtt

Utunk másnapján Redipuglia-ban megtekintettük a Nagy Háború múzeumot, ahol a vitrineket figyelmesen szemlélve magyar tárgyi emlékekre is bukkanhattunk. Fogliano di Redipuglia-ban látogatást tettünk az osztrák-magyar katonai temetőben, ahol leróttuk kegyeletünket az első világháborúban elesett ismert és ismeretlen katonák sírjainál, elhelyezve az emlékezés koszorúit. Rövid áhítattal, imádkozással, prózarészletek felolvasásával tisztelegtünk hőseink emléke előtt. És akkor délben megszólalt a harang…

A 4. honvéd gyalogezred emlékműve a Doberdó fennsíkon

Pizza ebédet követően a megemlékezést San Martino del Carso településen folytattuk a magyar királyi 4. honvéd gyalogezred emlékművénél, ahol szintén elénekeltük nemzeti imádságunkat és a szózatot, valamint imádságban elcsendesedve hajtottunk fejet a hőseink előtt.

Az Isonzó völgye

A Magyar Golgotára felkapaszkodva, a San Michele hegy tetejéről letekintettük az Isonzó folyó völgyére, a Doberdó fennsíkra, hol annyi szív hiába onta vért…

Visintini, Magyar kápolna

A napot Visintini-ben, a Magyar Kápolnánál zártuk, ahol a hősök tiszteletére elhelyeztük gyülekezetünk harmadik koszorúját és főhajtással emlékeztünk meg az első világháborúban elesett édesapákra, férjekre, fiakra, testvérekre. Kokárdáinkat, melyet a március 15-i nemzeti ünnepen viseltük, itt hagytuk az utókor számára.

Caporettó, Napóleon híd és a türkizkék Isonzó...

Kirándulásunk utolsó napját Aquileia őskeresztény templomában kezdtük. A világörökség részét képező bazilika megtekintése után az oldalhajóban gyülekezetünk kórusa vezetésével zengtünk az Úrnak hálaéneket és imádságban kértük vezetését.
Olaszországnak búcsút intve gyülekezeti kirándulásunk utolsó állomásaként Caporetto-ban (mai nevén Kobarid) megcsodálhattuk a valószínűtlenül türkiz kék Isonzó folyót, valamint a rajta átívelő Napóleon hidat.
Radich Orsolya

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 313, összesen: 930906

• 2024. április 22., hétfő

„Az esperesi szolgálat nem plecsni, nem kitüntetés, hanem lehetőség a szolgálatra.” Beiktatták Kovács Gergely esperest a Budapest-Déli Református Egyh...

Baráti ölelések, szakmai beszélgetések, keresztyén légkör fogadta a lelkipásztorokat, hittanoktatókat és vallástanárokat a Dunamelléki Katechetikai Tá...
  • 2024. április 21., vasárnap

Közelebb a teremtett világhoz, közelebb egymáshoz, közelebb az Ige megéléséhez. A Gyökössy Intézet a lelkészeket hívja ki a mindennapok terhei közül. ...
  • 2024. április 18., csütörtök

Az egyházkerületi konferencia-központok helyzetéről, a Kákicson nyíló ifjúsági házról és az elsőként megválasztott presbiterek közelgő találkozójáról ...
  • 2024. április 17., szerda

A HolddalaNap zenekar újra hangszőnyeget sző a csendből. Imádságban fogant koncertjükről Gulyás Anna énekessel, dalszerzővel beszélgettünk.
  • 2024. április 16., kedd

Duráczky Bálint szociológus szerint a tradicionális keretek lebomlása az elköteleződés megerősödését hozhatja egyházunkban.

A Református Pulmonológiai Centrumban kapta meg Közép-Európában elsőként a gyógyszeres kezelést egy hatévesnél fiatalabb cisztás fibrózisos gyermek.
  • 2024. április 15., hétfő

Alkohol- és drogfüggőségből szabadult srácok, közös munkájuk biztonságos közeget teremt számukra a reintegráció felé vezető úton.

Újraalapításának 30. évfordulójáért adott hálát a Kecskeméti Református Általános Iskola vasárnap.
  • 2024. április 12., péntek

Százhúsz lelkész és missziói munkás találkozott a Káposztásmegyeri Református Gyülekezetben tartott Nagy-Budapesti Missziói Konferencián.