2016. január 04., hétfő - Battyányi Géza Nyomtat Elküld Olvasási nézet

Vár levendulával – egy csipet Firenze Tolnában

Ozorai Pipó várának már az elnevezése is sejtelmes, ami felkelti az érdeklődést. Régen ott volt már a gyülekezeti kirándulások kitervelt célpontjai között e vár meglátogatása, de a felújításáról szóló hírek miatt csak a renoválás legalább részleges befejezéséig vártunk az indulással.

Az ozorai várkastély

Az ozorai várkastély (forrás)

A tavaszi Sárköz-i látogatás után 2015. szeptember 19-én, szombaton reggel indult el az autóbusz a csillaghegyi gyülekezet tagjaival, hogy felfedezzük Ozora, Zala és Tab szépségeit. A kirándulást most is Szeleczky Aurél készítette elő és vezette. A reggeli igeolvasás, éneklés és imádság után a buszon felidéztük a korábbi kirándulásokat, és megállapítottuk, hogy már annyi helyen jártunk az utóbbi tíz évben, hogy hiánytalanul felsorolni sem tudjuk.

várudvar

Várudvar (forrás)

Az első állomásunk Ozora, ahol a vár mellett álltunk meg. A külső falak rekonstrukciója még nem készült el, az építkezés folyamatát még láthattuk. A vár azonban teljes pompájában fogadott bennünket, és a kapun belépve elámultunk az udvar itáliai hangulatán. Szívesen időztünk a hangulatos reneszánsz várudvaron, mielőtt elindultunk, hogy vezető segítségével végigjárjuk a megtekinthető részeket.

levendula

Az udvarról nyílt a vár konyhája, amelyet korabeli eszközökkel, az utólagos elképzelések szerint rendeztek be. A az emeleten található kiállítás felidézte Ozorai Pipó, eredeti nevén Filippo Scolari történetét és magyarországi hőstetteit. Az udvarra nyitott emeleti folyosón fűszerszárítót rendeztek, ahol az egész mennyezetet beborította a felaggatott, szárított levendula.  A pincében hatalmas kitömött medvével fényképezkedtünk, és kipróbáltuk a vár kávézóját is.

Tabra érkezve a „Százlépcsős vendéglőbe" igyekezetünk ebédelni, de hiába kerestük a lépcsősorokat, de csak homályos magyarázatot kaptunk az elnevezésre. Ebéd után a református gyülekezet templomába sétáltunk át, ahol Sándor Zoltán lelkipásztor és felesége vezetésével a gyülekezet néhány tagja várt bennünket. A helyi lelkész igei köszöntője és a gyülekezet bemutatása után következett a meglepetés: finomabbnál finomabb házi süteményekből készítettek szeretetvendégséget a helyi asszonytestvérek.

Zalai csoportkép

Zalán, a Zichy kúria parkjában

A hálás köszönetet, és a testvéri beszélgetést követően Zala felé indultunk. A hely érdekessége, hogy az elnevezés nem megyét takar, de még csak nem is Zala megyében van, hanem Külső-Somogyban. Bizonyára sok nevezetessége akad, de mi csak Zichy Mihály kúriáját néztük meg, ahol a festőművész alkotásai kerültek kiállításra. A múzeumnak része a kúriához épített műterem is. A kirándulás csoportképe itt, a parkban készült el.

Az autóbuszon újra elővettük Deák Zoltán nyugdíjas lelkészünk által erre az útra is elkészített kirándulós énekes füzetet és a közös éneklés örömével utaztunk vissza Budapestre. A hazaérkezést váratlan városnézés is megelőzte, mert az útépítés és valamilyen rendezvény miatt komoly dugó alakult ki a rakparton. Mivel mindig a túlparton látszott elindulni a forgalom, sikerült egyszer-kétszer megfordulni a Duna partjain.

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 246, összesen: 931310

• 2024. április 24., szerda

Alig több mint tíz év alatt vált néhány fős közösségből templomépítővé a szigetszentmártoni református gyülekezet, amely április 20-án rakta le félkés...
  • 2024. április 22., hétfő

„Az esperesi szolgálat nem plecsni, nem kitüntetés, hanem lehetőség a szolgálatra.” Beiktatták Kovács Gergely esperest a Budapest-Déli Református Egyh...

Baráti ölelések, szakmai beszélgetések, keresztyén légkör fogadta a lelkipásztorokat, hittanoktatókat és vallástanárokat a Dunamelléki Katechetikai Tá...
  • 2024. április 21., vasárnap

Közelebb a teremtett világhoz, közelebb egymáshoz, közelebb az Ige megéléséhez. A Gyökössy Intézet a lelkészeket hívja ki a mindennapok terhei közül. ...
  • 2024. április 18., csütörtök

Az egyházkerületi konferencia-központok helyzetéről, a Kákicson nyíló ifjúsági házról és az elsőként megválasztott presbiterek közelgő találkozójáról ...
  • 2024. április 17., szerda

A HolddalaNap zenekar újra hangszőnyeget sző a csendből. Imádságban fogant koncertjükről Gulyás Anna énekessel, dalszerzővel beszélgettünk.
  • 2024. április 16., kedd

Duráczky Bálint szociológus szerint a tradicionális keretek lebomlása az elköteleződés megerősödését hozhatja egyházunkban.

A Református Pulmonológiai Centrumban kapta meg Közép-Európában elsőként a gyógyszeres kezelést egy hatévesnél fiatalabb cisztás fibrózisos gyermek.
  • 2024. április 15., hétfő

Alkohol- és drogfüggőségből szabadult srácok, közös munkájuk biztonságos közeget teremt számukra a reintegráció felé vezető úton.

Újraalapításának 30. évfordulójáért adott hálát a Kecskeméti Református Általános Iskola vasárnap.